Nu lyfts en outdoor produkt fram som Årets modejulklapp. Lättviktsjackan visar på konsumenters vilja att hitta hållbara produkter.
Årets modejulklapp utses av styrelsen för Svensk Handel Stil i samarbete med Svenska Moderådet. I år har man valt lättviktsjackan, då den är ett tydligt exempel på hur sport-och modebranschen smälter ihop. Numera syns den på konsumenter i alla åldrar och fungerar både i sport- och modesammanhang. Dessutom ses den som ett bra exempel på medvetenheten om hållbarhet hos konsumenter eftersom jackan kan användas året om, antingen en kylig sommarkväll eller under ett annat ytterplagg mitt i vintern.
Vi på Allt om Spara vill även tipsa om att söka på begagnatmarknaden om du är ute efter en lättviktsjacka. Då kan du spara en extra slant, samtidigt som du får ett plagg som är funktionellt hela året.
Observera att modejulklappen inte ska förväxlas med Årets Julklapp som utses av HUI Research och som i år blev råsaftcentrifugen.